درناژ جراحی کیست بارتولن:

غدد بارتولین در ورودی واژن قرار دارند. آنها مایعی تولید می کنند که واژن را از طریق مجرای کوچکی در هر غده روان می کند. در صورت انسداد مجرای کیست ممکن است ایجاد شود و اگر کیست عفونی شود ممکن است آبسه ایجاد شود. تقریباً از هر ۵۰ زن یک نفر به کیست یا آبسه بارتولین مبتلا می شود. این می تواند هر کسی را مبتلا کند، اگرچه در زنان فعال جنسی در سنین باروری شایع تر است. در بیشتر موارد علت ناشناخته است و نمی توان برای پیشگیری از آن انجام داد.

کیسه داری: در طی این روش، یک برش کوچک در آبسه و غده ایجاد می شود تا مایع تخلیه شود و سپس لبه های پوست اطراف دوخته می شود. این اجازه می دهد تا برش باز بماند تا بهبود یابد و محتویات آبسه می تواند به تخلیه ادامه دهد. این به جلوگیری از تشکیل آبسه دیگر در آینده کمک می کند زیرا باعث می شود ترشحات طبیعی غده بارتولین تخلیه شود. این بریدگی در نهایت خود به خود بهبود می یابد. نمونه ای از بافت ممکن است برای بررسی به پاتولوژی فرستاده شود. در این صورت نتایج برای شما ارسال خواهد شد. این معمولاً ۳ تا ۴ هفته طول می کشد.

عوارض شایع:

– عفونت، درد، خونریزی، شوک، آمبولی ریه، ادم ریوی، آمفیزم، انتقال خون، بستری شدن در بیمارستان، مرگ

آموزش های لازم برای بیماران:

– نظافت شخصی

– تا یک ماه بعد از عمل جراحی رابطه جنسی نداشته باشید

– پرهیز از ورزش هایی مانند شنا در طول یک ماه پس از جراحی

– پرهیز از غذای گران و نفخ آور

– مصرف آنتی بیوتیک طبق دستورات تجویز شده.

بعد از جراحی شما

بخیه ها قابل حل هستند و نیازی به برداشتن ندارند.

ممکن است بعد از ۲۴ ساعت یک حمام / دوش سریع داشته باشید و پس از آن هر روز. آب ساده بهترین است. زخم را خشک نکنید، خشک نکنید و از سشوار استفاده نکنید.
پانسمان: ممکن است مقداری سواب گاز روی زخم و یک پد برای لباس زیرتان داشته باشید. توصیه می شود هنگام بهبودی از پدهای نرم استفاده کنید.
ممکن است مقداری از دست دادن خون از زخم وجود داشته باشد. اگر زخم به شدت خونریزی کرد، سواب های گاز را روی زخم بگذارید و به مدت پنج دقیقه فشار دهید. این باید خونریزی را متوقف کند.
ممکن است درد خفیف تا متوسطی را تجربه کنید که با مصرف مسکن‌هایی مانند پاراستامول و ایبوپروفن یا سایر داروهای مسکن مشابه قابل تسکین است.
برای کاهش خطر عفونت، لطفا از حوله های بهداشتی یا آستر شورت استفاده کنید نه تامپون تا پریود بعدی. اینها باید مرتباً عوض شوند.
به مدت ۲ هفته رابطه جنسی نداشته باشید تا بهبودی حاصل شود.
احساس حساسیت و کبودی در محل عمل کاملا طبیعی است.